Усі етапи співбесід завершено, анкети заповнено, трудову передано до відділу кадрів ... Все, мети досягнуто? Чи ні?... До 15% співробітників середньої ланки не проходять випробувальний термін.
Чому ж роботодавець може розчаруватися в співробітнику, якого він сам обрав? І як попередити таку ситуацію?
- З'ясуйте, на що від вас чекають. Так, ваш новий керівник має поставити вам завдання на випробувальний термін і надати всі необхідні ресурси для його виконання. Але "повинен" - не означає "зробить". А в разі, якщо ви не продемонструєте результатів протягом випробувального терміну, ніхто серйозно не сприйматиме ваші виправдання на кшталт: "мені не казали". Якщо Ви бажаєте бути чимось більшим, ніж рядовий виконавець - поводьтеся проактивно і створюйте можливості самотужки. Отже, наполягайте, щоб керівник встановив Вам чіткі цілі та критерії оцінки їх виконання на випробувальний термін. Наприклад, ви можете за 3 місяці випробувального терміну в 2 рази підвищити продаж насіння, а роботодавцю критично було розпродати склад соняшникової олії, на якому маржа більше. Ніби й молодець, але керівник може не оцінити ваш трудовий подвиг.
- Продемонструйте результат. Навіть якщо поставлені Вам цілі не містять конкретики, зробіть те, що можна буде продемонструвати як конкретний результат. З фактами складно сперечатися - і ви зможете на фактах довести, що ефективні.
- Не поспішайте. У будь-якій компанії є свої підводні каміння, традиції, особливості. Швидко і без розвідки "кидаючись у бій", пропонуючи радикальні зміни, оголошуючи "нісенітницею" виконану до вас роботу, вступаючи в "альянси" з іншими співробітниками, ви можете потрапити в халепу: те, що було б сприйнято "на ура" в іншій компанії, в цій може виявитися недоречним. Щоб не потрапити в невигідне становище, спочатку розберіться в ситуації, людях і бізнес-процесах. Але сильно затягувати цей процес не варто: всі розуміють, що тиждень-два в новачка йде на "розкачку", але до кінця місяця від вас вже точно будуть хотіти реальної активності.
- Записуйте свої ідеї та думки часів випробувального терміну. Погляд новачка, тим не менш, має важливий "плюс": незашореність. Можливо, деякі ваші іновації не будуть доречними на першому етапі. Але, якщо ви затримаєтеся в компанії, то через деякий час у вас "включаться" різні корпоративні обмеження - кажімо "цей відділ неможливо перебудувати" або "він на це ніколи не піде". Ось тоді дістаньте свої ранні записи, які не засмічені сумнівами, і знайдіть у них натхнення. Можливо, деякі нововведення вже назріли? Тепер у вас достатньо досвіду реалізувати їх правильно.
- Наприкінці випробувального терміну запитайте керівника про зворотній зв'язок. Випробувальний термін добігає кінця, а керівник не висловлює жодних оцінок вашій роботі? Ви думаєте, що це означає, що керівника цілком задовільняє ваша робота, і казати просто немає про що. Можливо, це й так. А, можливо, ви щось прогледіли, і висновки керівника не так райдужні. І якщо це так, то попросивши оцінити вашу роботу за тиждень-два до кінця випробувального терміну, ви або відчуєте себе більш впевнено (в разі позитивної оцінки), або будете мати час виправити ситуацію (якщо у керівника є сумніви).
В будь-якому випадку, пам’ятайте, що протягом випробувального терміну не тільки компанія придивляється до співробітника, а й співробітник придивляється до компанії. Тому, якщо ви відчуваєте, що компанія «не ваша», то іноді чесніше по відношенню до себе та роботодавця просто зізнатися в цьому і відкрити собі горизонти для нових можливостей. Життя занадто коротке, щоб проводити його на ненависній роботі :) Розвивайтеся!
Кращий момент замислитися про розвиток своєї кар'єри - саме зараз! |
Додати новий коментар