4Р Вашої кар'єри

Як знання законів маркетингу може допомогти в кар'єрі

Кожного дня ми купуємо ті чи інші товари, обираючи серед, здавалося б, дуже схожих продуктів. Ми стоїмо перед полицею з шампунями або вітриною з планшетами - і наш мозок автоматично видає масу критеріїв оцінки: а що важливіше - мультитач або 3G? А він точно кращий за інших? А чи є правдою те, що написано на упаковці? А він вартий того, щоб платити за нього ці гроші? А круто буде похвалитися цим придбанням перед Іваном? Віднайшовши баланс між своїми бажаннями та можливостями, ви сплачуєте за покупку, а Івану розповідаєте: "Так, недешево, але за якість треба платити... і він такий класний" ...
 
Ви гадаєте, що ви приймаєте рішення самостійно? Маркетологи знають, що це ілюзія. Пакування, реклама, місце продажу товару, його розміщення на полиці, ціна - все це є ретельно вивіреним і обміркованим.
 
Насправді, при виборі співробітника в мозку роботодавця відбувається схожий процес. Він шукає на багатолюдному ринку праці фахівця, який відповідає його потребам та створює у нього відчуття правильного балансу між корисністю та ціною його послуг. 
 
Ви вважаєте, що будь-який роботодавець, якщо він не дурень, і так зрозуміє, що ви кращий? Серйозно? А ви впевнені, що шампунь А, який ви обрали, насправді миє волосся краще, ніж шампунь Б, що стояв поряд з ним на полиці? Гадаю, що ні - просто у першого маркетинг був кращим.
 
Так про що це ми .... Ми про Кар'єрний Маркетинг. І про те, як можна і потрібно застосовувати закони маркетингу при формуванні особистого професійного Бренду.
 

Старий добрий Marketing Mix - 4Р 

 
як побудувати карєруКласична формула 4Р свідчить, що успіх будь-якого товару на ринку грунтується на 4 основних критеріях: Product, Рrice, Placement і Promotion. Що можуть означати ці поняття у розрізі кар'єрного маркетингу?

Product

Перше питання, на яке варто відповісти собі: "Хто я, в професійному плані"? Свою належність до спеціальності - бухгалтер, технолог або дизайнер - усвідомлює кожний фахівець (хоча трапляються і вийнятки у людей в глибокому пошуку себе). Але таких "бухгалтерів" сотні - і чим ти, власне, кращий? І тут ми наближаємось до суті: в маркетингу будь-який продукт покликаний вирішувати певне завдання. Шампунь - робить волосся чистим. Шампунь на основі ромашки - робить блондинку яскравішою, а чоловічий шампунь плекає певні фобії сильної статі. При цьому класичний чоловік, навряд чи обере шампунь для світлого волосся, навіть якщо він блондин.
Так і в професійному світі: "Бухгалтер, який здатний успішно вести справи великого холдингу" - це зовсім не те, що "Просто добрий бухгалтер". А "досвідчений маркетолог" - це не зовсім той, про кого мріє іноземна компанія з продуктами для ринку B2B. Оберіть для себе сферу спеціалізації, переконайтеся в тому, що ваша спеціалізація являє цінність, знайдіть свою нішу - і станьте в ній професіоналом. Це зробить ваше професійне життя набагато яскравішим, а ціну вашої праці - набагато приємнішою. Адже відтепер вам не доведеться розпилюватися, ви будете легше розділяти важливі і неважливі для вашого професійного розвитку речі, та й просто бути майстром своєї справи - це приємно. І вигідно - адже у вас буде те, чого немає в інших ...
І навіть якщо Ви не встигли "спозиціонувати" себе 20 років тому, і зараз у вас за спиною вже багатий стаж - просто замисліться: "Чому минулі роботодавці наймали вас, а не інших, за що вас цінували?". Тепер Ви близькі до відкриття свого позиціонування.

Price

Висока ціна - це ризиковано. Низька ціна - це невигідно. Середня ціна - це нерозумно. Ціна повинна бути ПРАВИЛЬНОЮ.
 
Точного алгоритму ми вам не дамо - та це й неможливо для всіх ринків відразу. але замисліться ось над чим:
 
Маркетологи однієї торгової мережі стали виставляти на полицю поруч з пивом за 5 грн. пиво за 3,99 грн. - після цього продажі пива за 5 грн. піднялись на 30%. Чому? Просто раніше пиво за 5 грн. було найдешевшим, і покупці побоювалися, що воно є недостатньо якісним. Коли ж поруч з'явився більш дешевий товар - 5-гривневий напій став сприйматися як "напевно-нормальне-пиво-за-розумні-гроші".
 
Вибачайте за порівняння світлих голів з ​​вищезазначеним світлим напоєм, але закон "маркетингової психології" є таким: ціна - річ психологічна. Працівник, який дістався роботодавцю дешево - дешево і цінується. Навіть якщо він покаже себе в кращому світлі - його думка та ідеї навряд чи будуть цінуватися високо. І, навпаки, якщо роботодавець наймає "дорогого" (у його сприйнятті) фахівця - він буде схильний довіряти його думці набагато більше. Правда, і досягнень від нього чекатимуть відповідних - і тут важливо не переоцінити себе, щоб у роботодавця не виникло через пару місяців відчуття, що він сильно переплатив (а роботодавці цього відчуття ой як не люблять).
 
Звідси висновок: ідеальний варіант - якщо Ви зможете обгрунтувати свої запити і чітко пояснити, чому підприємство має заплатити вам цю суму, що воно отримає натомість і як поверне свою інвестицію. Тоді навіть більша, порівняно з ринком, ціна праці може бути виправданою.
 

Promotion

Скільки ви готові заплатити за розрекламовані духи? А за такий само запах з невідомим ім'ям і в простішій упаковці? А як будуть відрізнятися ваші особисті відчуття від поливання себе парфумами в першому і другому випадку?
 
Карьерный ростПросування - те, чого потребує Ваш особистий Бренд. Не потрібно вивішувати себе на білбордах (хоча чому ні, якщо це біллборд перед вікнами майбутнього роботодавця з чесною обіцянкою "перевиконати п'ятирічку за рік"). Але з'являтися на галузевих конференціях, писати на професійних форумах, якісно вести профіль в LinkedIn і спілкуватися з експертами вашого ринку - це є доступним для кожного. Чим більше людей будуть знати вас (і не просто знати, а мати певну думку), тим більшою є вірогідність того, що ви станете бажаною фігурою в кожній галузевій компанії. І, звичайно ж, те, що ви коммуніцюєте, повинно повністю координуватися з позиціонуванням вашого бренду (див. Product).
 

Placement

В продуктовому маркетингу означає канал продажу; місце або засіб, яким покупець і товар знаходять один одного.
 
Як HR-менеджери шукають кандидатів на свої вакансії? Питають рекомендацій колег, експертів ринку; все частіше - аналізують профілі LinkedIn, шукають відгуки про людину в інформаційному просторі ...
 
Якщо ви вважаєте, що сайти пошуку роботи є універсальним і достатнім джерелом інформації, ми вас засмутимо: безліч по-справжньому добрих вакансій ніколи там не з'являються. Якщо ви знаходитесь в пошуку кар'єрних можливостей, підійдіть до пошуку системно. Наприклад, складіть перелік компаній на своєму ринку, в яких ви хотіли б працювати, і "познайомте" їх зі своїм резюме незалежно від того, чи є зараз в компанії вакансія. Повідомте про свої кар'єрні наміри знайомих з вашого професійного кола - звичайно ж, сформулювавши свою позицію правильно (пам'ятаєте пункт "Product"). Розмите питання "Чи є у вас якісь вакансії" - вірний крок надовго залишитися у низу "кар'єрного ланцюга".
 

Замість висновків

Наприкінці статті прийнято підбивати підсумки - щоб читач міг ще раз прочитати і запам'ятати основну думку. Ми ж пропонуємо вам сформулювати висновки самостійно - скласти їх з тих свіжих думок, які народилися при прочитанні статті.
 
Адже люди довіряють тільки тим рішенням, які (як вони вважають) вони прийняли самостійно, а маркетинг - тільки метод спрямовувати ці рішення у певне русло :)
 

 

Кращий момент замислитися про розвиток своєї кар'єри - просто зараз!
Послуга Кар'єрний консалтинг>> 

 

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Gmap