Синдром «Збитого льотчика», та як його уникнути

Якщо після падіння людина підіймається - це не фізика, це характер.
© Майк Тайсон.

Є такий термін - "збитий льотчик". В кар'єрному сенсі це успішний менеджер, що з певних причин залишився без роботи та тривалий час не може знайти нову. Здавалося б, усе логічно: робочих місць, особливо у період кризи, не так багато, а погоджуватись на малокваліфіковані посади було б нерозумним. Проте проблема в тому, що з кожним місяцем його віра у себе зникає, а пояснювати на зустрічах, чому він рік не може знайти роботи - стає все психологічно складнішим. 

Припустимо, на співбесіді стає відомо, що на попередньому місці роботи вас звільнили, і навіть не за скороченням штату...  Що далі?

Буває, що таким кандидатам відмовляють з міркувань "навіщо нам невдахи". Але, якщо ми переглянемо історії успішних людей, побачимо, що багатьом з них доводилось кілька разів починати все спочатку. Навіть у Стіва Джобса було декілька провальних проектів і пауз в кар'єрі, але це ніяк не завадило йому стати успішним у подальшому. 

Чого не слід робити на співбесіді:

1.     Помилка № 1.  Брехати і вигадувати драматичні історії. Більшість так і  чинять - і не тому, що вони підступні брехуни, а просто через культ успешності у нашому суспільстві  така поведінка їм вбачається більш перспективною. Але кожен обман завжди стає з часом відомим. Скоріш за все, роботодавець забажає отримати рекомендації про вас, і буде дуже здивований, якщо почута ним історія буде кардинально відрізнятись від вашої.

2.    Помилка № 2. Звинувачувати керівництво в несправедливості.  Знову таки, світ круглий, а люди, що негативно відгукуються про інших, рідко подобаються рекрутерам, та й просто оточуючим.

3.    Помилка № 3.  Виправдовуватися за перерву в роботі.  Ваші шанси будуть невеликими, якщо ви із сум'яттям говорите про причину зміни попереднього місця роботи та виправдовуєтесь, говорячи про паузу в роботі.

Якою ж повинна бути поведінка кандидата, щоб отримати нову роботу? 

1. За битого двох небитих дають, та й то не беруть. Помиляються усі, так  влаштоване життя. І в нашій практиці ми бачили, як звільняли відмінних менеджерів, в зв'язку з певними обставинами, які не залежали від них. Головне - це вміти робити висновки. Якщо ви кажете рекрутеру: "Так, в компанії X я не зміг передбачити зміни на ринку (як і більшість колег), але саме тому я ніколи в майбутньому не припущуся такої помилки" - в цьому випадку це стає вашою перевагою.

2. Тримайте фокус на тому, що ви дійсно вмієте добре робити. Можливо, вас будуть збивати та відволікати, розмова може піти у інший бік, і саме Вам потрібно буде повертати розмову в потрібне русло та достимуватися його підчас розмови.

3. Впевненість.  Не дозволяйте "паузі" забирати у Вас впевненість. Без віри в себе ви навряд матимете змогу переконати в вашій цінності інших. Якщо Ваші досягнення переконливі, вони здатні перевищити неоднозначність перерви в роботі.

4. Проактивність - ставте питання, уточнюйте деталі. І обов'язково ретельно готуйтесь до кожної зустрічі.  Головне - ніколи не здаватися. Світ належить терплячим.  

5. Можливості приходять з часом до тих, хто вміє активно чекати.  Для топ-позицій абсолютно нормальною є необхідність почекати, доки з'явиться гідна вакансія. Головне - залишатись в курсі справ та подій на вашому ринку, і моніторити нові можливості.


 

Бажаєте відчувати себе більш впевненим на співбесіді?  
Послуга Тест-драйв інтерв'ю>> 

 
 

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Gmap