«Заходячи, знімайте капелюх!» або Перше враження про кандидата на співбесіді

По закінченню співбесіди кандидати задають собі питання: "Яке враження я справив?". А, отримавши, відмову, з розчаруванням питають себе: "Чому, маючи стільки переваг, досвіду та досягнень обрали не мене?".

Авжеж, причин тому може бути багато, але хотілося б розпочати з того фундаменту, з якого починається будь-яке спілкування: з першого враження. Дехто каже, що "перше враження завжди оманливе", дехто - що "воно  є найвірнішим", але, потрапляючи на співбесіду, ви спілкуєтесь з людиною перший та, можливо, останній раз. І другого шансу справити хороше враження у Вас не буде.  

Думка про людину, навмисно або мимоволі, формується у нас з перших секунд знайомства. Зовнішній вигляд, поведінка, невербальні прояви, емоційне забарвлення, доброзичливість та відкритість або, навпаки, насторога - все це та багато іншого акумулюється в єдине "перше враження".

Проходячи конкурс на отримання бажаної посади. Ви будете спілкуватись з різними представниками компанії (рекрутерами, начальниками відділу, власниками), кожен з яких має свої критерії відбору кращого кандидата і своє уявлення про перше враження. Але, не дивлячись на це, існують універсальні істини першого знайомства, важливість яких часто недооцінюють.

Наприклад, при зустрічі обов'язково треба зняти шляпу. Фігурально, дійсно: в даному контексті під виразом "зняти шляпу" мається на увазі проявити повагу та зацікавленість до співрозмовника, прийти завчасно та вести себе відкрито та доброзичливо, бути налаштованим на розмову. Здавалося б, нічого нового, але на практиці трапляється, що з першого дзвінка, з порогу, з перших секунд спілкування, розумієш, що співрозмовник є просто неприємним для тебе. В цьому випадку, вже з перших секунд розмови з людиною, усвідомлено чи ні, приймаєш рішення не продовжувати подальше спілкування з нею. Він спізнився на зустріч, його зовнішній вигляд говорить про те, що зустріч не є важливою для нього, він зарозуміло, веде себе, так, начебто весь світ йому винен...

Звісно, є люди, поведінка яких є постійно такою, в силу виховання, статусу в суспільстві, та корони, що міцно сидить на їх голові. 

Але є дуже гідні кандидати, професіонали своєї справи, просто хороші люди, які ведуть себе так, в зв'язку з іншими причинами. Наприклад:

1. Не знають, як вести себе на співбесіді. Можливо, це перша співбесіда в житті кандидата, або перша за дуже тривалий проміжок часу, наприклад, якщо кандидат працював на одному місті 10 років. Щоб вирішити цю проблему, потрібна практика: перед дзеркалом, з друзями та близькими, а найбільш результативною може стати допомога професіоналів (див. докладніше «Тест-драйв інтерв'ю»)

2. Хибні уявлення про ідеального кандидата на цю вакансію. Коли кандидат вважає, що претендент на позицію менеджера високого рівня повинен вести себе впевнено та вільно, як результат веде себе самовпевнено та зухвало. Наша порада: зберігайте природну поведінку - фальш відчувається, і це відчуття не з приємних. 

3. Надмірне хвилювання. Іноді неадекватна поведінка - це лише захисна реакція на нову ситуацію. І в цьому випадку рецепт єдиний - практика. Дія, що повторюється вже не буде викликати хвилювання. 

4. «Ця зустріч не важлива, це лише знайомство, а коли я потраплю на зустріч з Директором, тоді я викладусь на 100%" На жаль, так вважає більшість людей, коли зустрічається, наприклад з  HR-менеджером компанії або рекрутером. В цьому випадку треба зрозуміти, що до кожної зустрічі в цьому ланцюзі треба відноситись як до вирішальної, адже шансів на наступну зустріч у Вас вже може не бути. 


 

Бажаєте справити добре враження на співбесіді?  
Запишиться на Тест-драйв інтерв'ю>> 

 

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Gmap